در حال بارگذاری ...
  • لزوم توسعه همکاری در زمینه حمل‌ونقل و ترانزیت میان ایران و قزاقستان

    در این دیدار طرف ایرانی از همکاری‌های قزاقستان با ایران در دریای خزر و حوزه اوراسیا تشکر کرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی از دیدار وزیر راه و شهرسازی با معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان خبر داد و گفت : در این دیدار دو طرف بر توسعه همکاری‌ در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای ، ریلی ، دریایی و همچنین ترانزیت تاکید کردند .

    تیمور بشیر گنبدی از دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان خبر داد و گفت : آقای مهندس اسلامی روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ با آقای مختار تیول بردی ، معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار کرد و دو طرف پیرامون توسعه همکاری‌های مهم و راهبردی حمل‌ونقل و ترانزیت دو جانبه و منطقه‌ای با یکدیگر مذاکره کردند . طرف قزاق در این دیدار تاکید کرد که بر سیاست خارجی مثبت و سازنده قدیمی خود اصرار دارد و هیچ تغییری در سیاست خارجی این کشور رخ نخواهد داد . همچنین دو طرف بر توسعه همکاری حمل‌ونقل منطقه‌ای و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور تاکید کردند .

    بشیر گنبدی با اشاره به اینکه سطح همکاری‌های ریلی دو کشور مناسب است ، گفت : همینطور در حوزه های مختلف حمل و نقل ، به ویژه در مورد کاهش زمان صدور روادید و افزایش دوزبولاق و پروانه تردد بین دو کشور، همکاری بیشتر دو طرف در تعرفه های ریلی ، رونق و تسریع حمل و نقل ریلی و اتصال شبکه‌های ملی به شبکه‌های منطقه‌ای دو کشور و همینطور مساله همکاری‌های دو کشور در تسهیلات و تخفیفات کالاهای ترانزیتی قزاقی از بنادر جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو های سازنده‌ای بین دو طرف مبادله شد .

    وی با اشاره به تاکید دو طرف بر برگزاری کمییون مشترک اقتصادی به عنوان موتور مجرکه در روابط تجاری طرفین ، ادامه داد : در این نشست همچنین امور مربوط به برقراری پرواز ، استفاده از کشتی‌های رورو در دریای خزر و گسترش مناسبات جاده‌ای مطرح و مقرر به پیگیری طرفین شد .  در این دیدار طرف ایرانی از همکاری‌های قزاقستان با ایران در دریای خزر و حوزه اوراسیا تشکر کرد .

     




    مطالب مرتبط

    دولت و مجلس باید در حوزه ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی از منابع مختلف استفاده کنند .

    |

    اساسا در حوزه حمل‌ونقل اعتبارات و حجم عملیات مربوط به رفع نقاط پرحادثه کاملا مجزا از احجام و اعتبارات عملیات روکش آسفالت جاده ها است و لذا نمی توان اعتبار مورد نیاز این دو موضوع را در کنار یکدیگر قرار داد یا مقایسه کرد .

    |

    مطالعه روندهای جهانی ، رصد تحولات بین‌المللی و بررسی کریدورهای رقیب ایران و طراحی سناریوهای نظیر که باید برای مواجهه با هر کدام از اینها در نظر گرفت ، در این کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

    |

    کانال آشوراده به طول ۹ کیلومتر جزئی از مهم‌ترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان است که با حضور رئیس‌جمهور به طور کامل به بهره‌برداری رسید . با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان ، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناورهای سبک ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری به تشریح اقدامات و عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل در ایام ...

    |

    نظرات کاربران